TechCrunch

Twitter has just finalized a deal to hire the team and buy the technology of RestEngine, a personalized email marketing service, which could help Twitter deliver email digests of great tweets you’ve missed. The deal fits well with Twitter’s recent talent acquisition of Summify, which creates these kinds of personal news digests. RestEngine had been powering re-engagement emails for social game companies like Crowdstarthat enticed users to start playing again by telling them what their in-game friends had been achieving.

Three of four founders will be joining the flock, and the company’s technology will come along with them. RestEngine’s founder Joe Waltman called this is an acquisition since Twitter’s gaining both employees and tech, though Twitter views it as an acqui-hire. Co-founder Joe Waltman won’t be moving to Twitter as he tells me his entrepreneurial spirit is too strong and he’ll be working on new projects after a vacation.

It looks…

元の投稿を表示 さらに463語

広告

コメントを残す

以下に詳細を記入するか、アイコンをクリックしてログインしてください。

WordPress.com ロゴ

WordPress.com アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Twitter 画像

Twitter アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Facebook の写真

Facebook アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

Google+ フォト

Google+ アカウントを使ってコメントしています。 ログアウト / 変更 )

%s と連携中